Extramaterial

Verktygen som hjälper dig med innehåll till LinkedIn #175

Verktygen som hjälper dig med innehåll till LinkedIn Har du funderat på vad du ska publicera för innehåll på LinkedIn? Om du har svårt att komma på inlägg och kanske även känner att ”det där har jag ju redan publicerat”. Det finns flera verktyg som du kan använda för att du ska komma på nya...

Read More

Bygg varumärket med hjälp av medarbetarna #174

Bygg varumärket med hjälp av medarbetarna Att ta hjälp av medarbetarna för att bygga varumärkeskännedom på LinkedIn är riktigt bra. De kan, med viss hjälp bli dina bästa ambassadörer.  Dessutom får en profil högre räckvidd, större engagemang och jag som person pratar hellre med en annan person, än ett varumärke. Koppla detta till en ny...

Read More

Nominera till årets LinkedIn-profil #173

Nominera till årets LinkedIn-profil Nu är det dags att nominera till årets LinkedIn-profil. Det var en jämn kampanj mellan förra årets finalister: David Stavegård, Frida Spikdotter, John Mellkvist plus Emma Egnell, Niklas Delmar och Johan Book. Till slut stod David Stavegård som vinnare! Så här går det till: Den 23 november startar nomineringen. Du nominerar...

Read More

Så blir du top of mind på LinkedIn #172

Så blir du top of mind på LinkedIn Många företag, varumärken och personer vill nå ut med ett budskap. Genom att du använder ”TOMAS”, dvs Top of mind awareness strategy så kommer du lyckas bättre med din marknadsföring. Vad det handlar om är att ständigt vara i din kunds huvud, eller din tilltänkta kund när...

Read More

Vilken nytta gör ditt innehåll på LinkedIn? #171

Vilken nytta gör ditt innehåll på LinkedIn? I dag är det enkelt att ta fram innehåll men vad säger ditt innehåll om dig och ditt varumärke egentligen? Vad innehåller ditt innehåll, dvs själva kontexten? Vem riktar sig ditt innehåll till? Vem har nytta av detta? Ju mer du vet om din målgrupp desto bättre blir...

Read More

Därför ska du använda video på LinkedIn #170

Därför ska du använda video på LinkedIn I dagens avsnitt har jag en gäst, Helene Åberg från Stockholm pixelhouse. Helene är expert på video och nu kommer du få konkreta tips på varför det är så viktigt att använda video på LinkedIn. Bl.a pratar vi om hur lång en video ska vara, och varför det...

Read More

Publicera det här på LinkedIn #169

Publicera det här på LinkedIn Kanske du har tänkt, det är ingen idé att jag publicerar detta. Och så sätter tankarna igång: Vad kan jag lägga till & bidra med? Vill verkligen någon läsa det? Och det här kan säkert ”alla” redan… Fokusera på DIN kunskap och DITT sätt att berätta det. Det är din...

Read More

Nyheter LinkedIn oktober 2021 #168

Nyheter LinkedIn oktober 2021 Phu, precis när jag hade uppdaterat allt mitt utbildningsmaterial så släpper LinkedIn ÄNNU fler nyheter. En kort sammanfattning: PROFILEN: ✦ Utökar Learninghub ✦ Live-sessioner inne i LinkedIn Learning ✦ Recensioner och betyg för profiler (rullas fortfarande ut, släpptes för 2v) FÖRETAGSSIDAN: ✦ Få statistik över, och jämför företaget med upp till...

Read More

Visa dina tjänster & få recensioner på din LinkedInprofil #167

Visa dina tjänster & få recensioner på din LinkedInprofil LinkedIn har släppt en ny funktion där du kan visa dina tjänster och få omdöme av dina kunder – direkt på din profil. Det innebär att du får ännu fler sätt där andra intygar din kompetens. Den här nya “tjänste-sidan / service page” har LinkedIn gett...

Read More

Dåliga råd finns det gott om på LinkedIn #166

Dåliga råd finns det gott om på LinkedIn I dagens avsnitt pratar jag om dåliga råd som jag både har sett och fått frågor om. Ett av råden var att man ska publicera minst varje dag. Ett annat dåligt tips är att publicera exakt samma inlägg i flera sociala medier. I ett inlägg såg jag...

Read More

3+3 tips på hur du kan använda organiskt & betalt innehåll på LinkedIn #165

3+3 tips på hur du kan använda organiskt & betalt innehåll på LinkedIn LinkedIns team har upptäckt att när ett företags följare utsätts för både organiskt och betalt innehåll blir de 61% mer benägna att konvertera jämfört med dem som bara fick betalt innehåll. Det är en ganska imponerande siffra. Vad denna statistik också berättar...

Read More

Kommentera mera på LinkedIn #164

Kommentera mera på LinkedIn I dagens avsnitt pratar jag om hur viktigt det är att kommentera mera på LinkedIn. Det är kommentarerna som gör att du får kännedom utanför ditt kända nätverk. Konkreta exempel är när jag kommenterade ett inlägg fick min kommentar 41 likes. Ett annat exempel är när David kommenterade mitt inlägg finns...

Read More