Produktsidor på företagssidan på LinkedIn
I dagens avsnitt pratar vi om en ny funktion på företagssidor, nämligen produktsidor.
Vad är produktsidor?
Det är en del av LinkedIns nya ekosystem för företagssidor, där du bl.a kan ge omdöme på produkter, du kan se kontakter som har kunskap, du kan lyfta upp specifika kunder och det kommer en egen flik på företagssidan.
Funktionen är ny och håller på att släppas sakta men säkert.
Främst riktar det sig till företag med produkter och vi har tittat på två företag.
Det är LinkedIn och Slack, på dessa sidor ser du hur det ser ut. De har fått den här funktionen och via den här nya funktionen kan du marknadsföra dina produkter.
Det är ett sätt för LinkedIn att behålla besökarna på plattformen. Och Linda tycker det är bra att du kan lämna ett omdöme. Det har du kunnat länge på Facebook men på LinkedIn är det kopplat till en specifik produkt.
På LinkedIns produktsida har de 4 produkter där camping manager är en av dessa.
Har du fått funktionen så får du klicka dig vidare och skicka in för godkännande.
Får du inte godkänt får du redigera och skicka in igen.
Fördjupa dig här:
https://smartbizz.se/produktsidor-till-din-foretagssida-pa-linkedin/
https://www.linkedin.com/company/linkedin/
https://www.linkedin.com/company/tiny-spec-inc/
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!