3+3 tips på hur du kan använda organiskt & betalt innehåll på LinkedIn

LinkedIns team har upptäckt att när ett företags följare utsätts för både organiskt och betalt innehåll blir de 61% mer benägna att konvertera jämfört med dem som bara fick betalt innehåll.

Det är en ganska imponerande siffra.

Vad denna statistik också berättar är att organisk publik är mer redo för en konvertering. Dina följare på LinkedIn har visat ett intresse för ditt varumärke och genom att engagera dem med autentiskt organiskt innehåll tillför du ständigt värde, hjälper dem på något sätt och fördjupar intresset för ditt varumärke.

Lär dig mer: Gå utbildningen, marknadsföring på LinkedIn

Innehåll på LinkedIn

Men allt handlar om ditt innehåll – oavsett om det är organiskt eller betalt så är det innehållet som visar hur det går. Det finns en mängd format att välja mellan och du måste testa både innehåll och själva formatet för att se vad som funkar.

De tre stegen för en organisk sociala mediestrategi är:

  1. Lär känna din community / målgrupp och mål (community)
  2. Ta inte på dig för mycket
  3. Ge dina följare det innehåll de vill ha

Tre enkla sätt att nå din organiska målgrupp med annonsering

  1. Boosta inlägg som har gått bra
  2. Använd retargeting på dina organiska följare
  3. Använd retargeting för att nå deltagare på ditt LinkedIn Event

Fördjupa dig här:

Läs artikeln: 3+3 tips på hur du använder organiskt vs betalt innehåll på LinkedIn

LinkedIn’s artikel

GUIDE: Boosta inlägg på LinkedIn

 


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna mig, Linda Björck på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra podden?
Ta kontakt med Linda!

Ge mig feedback!

Vad ska jag prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *