7 viktiga trender för dig som säljare

LinkedIn har släppt sin årliga rapport, states of the sales. Där framgår 7 trender för säljare och hur strategierna har anpassats efter Corona.

I rapporten framgår det att virtuell försäljning funkar och faktiskt även att köparen tycker det är ännu bättre.

Nästan två tredjedelar (65%) av säljarna säger att de “alltid” sätter köparen först. Men endast 23% av köparna håller med om att säljare “alltid” sätter köparen först..

Kanske det är så att säljarna är för på i stället för att lyssna på kunden.

Den tredje punkten är att säljarna tar kål på affären. Där framgår det att kunderna får fel information, fel pris eller har full koll på sin egen produkt/tjänst.

I och med Corona blev det en snabb förändring och de som har lyckats är de som faktiskt har anpassat sig och anammat nya tekniker.

I den femte punkten framgår det att det behövs nya säljverktyg, bl.a kikade Linda på Gong. Det transkriberar kundsamtalet och låter spännande.

Data och information är viktigare än någonsin. I den 6:e punkten handlar det om att hålla sig uppdaterad och håller kontakt med sina kunder.

Och i den sista punkten framgår det att fler blir aktiva på LinkedIn. Och det är både köpare & säljare.

Fördjupa dig här:

https://smartbizz.se/7-viktiga-trender-for-saljare-pa-linkedin-misstagen-de-gor/

https://www.linkedin.com/business/sales/blog/trends/the-linkedin-state-of-sales-report-2021

 


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *