Är det bra med många likes på ett inlägg på LinkedIn?
I dagens avsnitt pratar vi om engagemang på dina inlägg på LinkedIn. Dagens fråga är om det är bra att få likes, eller reaktioner på ditt inlägg. LinkedIn lyfter inlägg som får engagemang men frågan är vad det ger.
Linda har haft inlägg med stor viral spridning men frågan är vad det är värt?
Detta inlägg var ”dubbelklicka så händer”…. Och det var ett sådan inlägg som Linda publicerade.
Vill du ha många likes finns det enkla knep.
Men om du har mycket engagemang så kan du se vilka som har engagerat sig i dina inlägg. Du kan söka kontakt och du ser vilken typ av människor det är. Bl.a var de arbetar och titel. Här får du konkret kunskap om din målgrupp.
Du får också en lista där du kan skapa kontakt med dessa personer. Fundera på om du ska, eller inte ska skapa kontakt. Är det rätt målgrupp som interagerar med dina inlägg?
Jaga inte enbart likes utan det viktiga är att fundera på vad du gör med datan och hur du ska dela nytta av detta. Resonerar din målgrupp med ditt innehåll.
Det är bra med interaktioner men gärna med rätt målgrupp.
Oavsett så får du synlighet, det ska du inte glömma.
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!