Är LinkedIn för polerat och snällt? #131

Är LinkedIn för polerat och snällt?

Välkommen till LinkedInpodden och dagens avsnitt, är LinkedIn för polerat och för snällt?

Linda tycker det är bra eftersom det är färre troll på LinkedIn än på andra sociala medier. Tomas känner sig bekväm med att vara snäll och han tror att han skulle vinna mer på att vara mer kritisk, mindre polerad alltså. Det är viktigt att stå för sin åsikt men värt att tänka är hur långt man orkar driva en diskussion. Då får man också vara beredd på att få både hiss & diss.

Om man håller sig inom ämnet så kan man prata om ett ämne, eller för och emot. Risken är att du kanske inte klarar av att hantera alla kommentarer och får kritik.

Linda berättar om ett inlägg som hon såg tidigare i år. Det var ganska provokativ och fick en kommentar att detta påverkar även företagets varumärke. Till slut togs inlägget bort för att det fick så många kommentarer.

LinkedIn lyfter inlägg som får många kommentarer så var medveten om att du kan fylla flödet. Se till att det du kommer med är underbyggt och undvik personangrepp. Var saklig och våga diskutera mer.

Kom ihåg att du även är där och svarar på eventuella kommentarer så det är viktig att du är där och besvarar kommentarerna.


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *