Återanvänd innehåll på LinkedIn
Det tar tid att skapa innehåll och en del tror att det hela tiden måste tas fram nytt innehåll men genom att återanvända innehåll kommer du spara tid.
Dessutom är det olika format i sociala medier och fundera på hur du kan göra om/anpassa det format som du redan har tagit fram.
Har du exempelvis en blogg har du innehåll som du kan anpassa och göra om till ett inlägg på LinkedIn. Eller om du hittar en läsvärd artikel på nätet kan du kuratera dessa – med källhänvisning.
Exempelvis fånga Linda upp i princip alla nyheter som LinkedIn släpper, då hänvisar hon till till originalartikeln och även skriver en egen sammanfattning.
Om du använder någon annans inlägg eller artikel så se till att du taggar den personen så du lyfter både dig själv och ursprungsskaparen.
Kom ihåg att du även kan återpublicera ett eget inlägg som du har postat på LinkedIn för några månader sedan, så länge det är aktuellt.
Genom att du återanvänder innehåll så sparar du tid. Och håll dig gärna till ditt kunskapsämne.
Fördjupa dig: https://smartbizz.se/13-satt-du-kan-ateranvanda-innehall-for-okad-rackvidd/
Håll dig till ditt ämne, det som du vill bli känd för. Fundera även på ett samarbete så kan det bli ett riktigt gott bakverk.
Vårt råd är att du ska fundera på hur du kan återanvända ditt innehåll som du en gång har tagit fram.
Här hittar du LinkedInpodden:
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!