Be swarming – vi förklarar vad det är
I dagens avsnitt pratar vi om be swarming och hur du kan använda det på LinkedIn.
Vad är be swarming och det innebär att du tittar på en profil. Säg att ni är 5-10 säljare på ett företag och då kan alla ni gå in och titta på samma profil.
Det gör att personen blir mer medveten om vem du och ditt företag är. Det är ett sätt som har funnits tidigare nämligen att de ser att du har tittat på den personen. Efter någon vecka kan du byta till en kollega på detta företaget, från marknadschef till inköpschef. Antingen tittar de tillbaka på din profil eller så skapar du kontakt.
Om Tomas vill ha kontakt med ett företag så går han ofta in på deras profiler för att skapa sig en bild om det. Linda skapar sig en bild utifrån flera fakturor, Google, sociala medier och kikar på profilen på LinkedIn.
Det är ett sätt som gör att du och företaget får större synlighet hos just den personen. Det kommer underlätta den dagen du tar kontakt.
Om du dessutom ser vilka aktiviteter personen har gjort har du fått information om kundens aktiviteter, det innebär att du har mer information vid ett samtal och det kalla samtalet blir mindre kallt.
Kanske du till och med kan utifrån din kompetens kommentera personens inlägg.
Fundera på vilket företag du vill ha som kund, gå in och kika på de profiler som du tror kan påverkar affären.
Fördjupa dig här om engagement pods: https://linkedinpodden.se/podcast/engagement-pods-pa-linkedin/
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!