Skapa en bra företagssida på LinkedIn
I tidigare avsnitt har vi berört om du ska ha en företagssida. I dagens avsnitt handlar om hur du bygger upp en bra företagssida.
Precis som på din profil har en företagssida ett sk introkort.
Du har en stor bakgrundsbild, en sammanfattning och en tagline.
Linda ser att fler företag behöver bli mer aktiva och posta inlägg löpande, inte bara när det finns lediga jobb. Varva innehållet som du publicerar.
Sammanfattningen på en företagssida är viktig, skriv inte bara om företagets historia utan skriv vilka problem du löser. Tänk även på employer branding och varumärkeskännedom.
Vad vill du ha ut av företagssidan?
Är det för att locka nya medarbetare, ta reda på vad som är viktigt för en person som funderar på att börja jobba hos dig.
Gå igenom all text, är företagssidan intressant?
Förstår andra vad du arbetar med och vad du erbjuder?
Publicerar du tillräckligt mycket content?
Titta på sidan med nya ögon och börja prata utifrån in istället för inifrån ut.
Fördjupa dig här:
Därför ska du schemalägga: https://smartbizz.se/schemalagga-inlagg-i-sociala-medier-och-7-bra-verktyg/
LinkedIns buzzword 2019: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/blog/linkedin-b2b-marketing/2019/marketing-madness–whats-the-most-overused-buzzword-
LinkedIn buzzword 2017: https://smartbizz.se/svenskarnas-mest-anvanda-ord-pa-linkedin-buzzwords-2017-pa-linkedin/
Här hittar du LinkedInpodden:
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!