Fördelen med att schemalägga inlägg på LinkedIn
I dagens avsnitt får du reda på varför du ska schemalägga inlägg och tips på verktyg.
Det finns en uppsjö av verktyg och det gäller att veta vilka funktioner du behöver samt till vilka plattformar du ska schemalägga till.
Kom ihåg att även om du schemalägger dina inlägg behöver du vara där när inlägget publiceras för att få igång engagemanget.
Lägg dina idéer i Trello, Notion, word eller andra verktyg.
Sedan handlar det om att skapa bilder, text och video.
Undvik att du korspostar dina inlägg, publicera dessa istället på olika dagar.
Canva premium har numera inbyggt verktyg för att schemalägga inlägg.
Fler verktyg
SmarterQueue
Contentcal
Loomly
Falcon
Promo republic
Sendible
MeetEdgar
Sked social
Planoly
SocialBee
Fördjupa dig:
Schemalägg inlägg och 7 bra verktyg
Avsnitt 123: tips på verktyg för bra statistik till LinkedIn
Avsnitt 108: För & nackdelar med automatiserade verktyg
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna mig, Linda Björck på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra podden?
Ta kontakt med Linda!
Ge mig feedback!
Vad ska jag prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge en kort rekommendation!