Fördelen med att schemalägga inlägg på LinkedIn

I dagens avsnitt får du reda på varför du ska schemalägga inlägg och tips på verktyg.

Det finns en uppsjö av verktyg och det gäller att veta vilka funktioner du behöver samt till vilka plattformar du ska schemalägga till.

Kom ihåg att även om du schemalägger dina inlägg behöver du vara där när inlägget publiceras för att få igång engagemanget.

Lägg dina idéer i Trello, Notion, word eller andra verktyg.

Sedan handlar det om att skapa bilder, text och video.

Undvik att du korspostar dina inlägg, publicera dessa istället på olika dagar.

Canva premium har numera inbyggt verktyg för att schemalägga inlägg.

Fler verktyg

SmarterQueue

Contentcal

Loomly

Falcon

Promo republic

Sendible

MeetEdgar

Sked social

Planoly

SocialBee

Fördjupa dig:

Schemalägg inlägg och 7 bra verktyg

Avsnitt 123: tips på verktyg för bra statistik till LinkedIn

Avsnitt 108: För & nackdelar med automatiserade verktyg

Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna mig, Linda Björck på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra podden?
Ta kontakt med Linda!

Ge mig feedback!

Vad ska jag prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *