Företagssidor på LinkedIn, vad är skillnaden och behöver du en företagssida?
I dagens avsnitt pratar vi om företagssidor och behöver man verkligen en företagssida?
Det beror lite på hur din situation ser ut och om du är soloföretagare kommer du långt via din egna profil.
Första frågan är, vad är ditt mål med LinkedIn?
Om du har skapat en företagssida är den sökbar och då behöver du visa ditt bästa jag.
Vilka signaler sänder du ut från din företagssida?
Om det finns en företagssida så behöver du publiceras inlägg där.
Vet du redan nu att du kommer att växa så skapa en företagssida men se till att du fyller den med innehåll.
Bestäm dig för att du ska använda sidan och om du ska annonsera måste du ha en företagssida.
Fundera på:
Vad är ditt mål med LinkedIn?
Vad är målet med ditt företag?
Fördjupa dig här:
Skillnaden mellan profil och sida
Vill du sponsra LinkedIn-podden?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!
Här hittar du LinkedInpodden:
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.