Framgång på LinkedIn

Vad krävs för att du ska få framgång på LinkedIn och vad innebär det egentligen?

Först och främst bestäm dig för vad framgång för dig är. För Linda är det någon form av konvertering och när Tomas började var det att få fler följare/kontakter. Därefter var det att skriva artiklar och få kommentarer.

Som egen företagare handlar det om att få fler affärer då behöver du dina aktiviteter kopplas till ditt mål med LinkedIn.

Att mäta visningar, gilla-markeringar är så kallade vanity metrics, dvs en enkel mätpunkt som faktiskt inte säger så mycket. Det kan funka i början men du behöver mäta fler saker för att se att du lyckas på LinkedIn.

Det tar tid och du behöver publicera återkommande inlägg, det tar tid. Publicera kontinuerligt och håll ut.

Sätt små mål, bra profil, varit aktiv eller publicerat egna inlägg. Det tar tid att få den första kunden så sätt mindre mål som visar vägen till framgång.

Upp till sex månader får du räkna med att det tar.

Viktigaste rådet är att vara aktiv och att vara uthållig.

Vad är framgång för dig?

Här hittar du LinkedInpodden:

Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *