Givers gain på LinkedIn

Det här avsnittet handlar om att ge och bjuda på sin kunskap. Givers gain marketing kallar Tomas det för. Och det lönar sig att vara generös där du bjuder på din kunskap till din målgrupp. Genom att göra det bygger du både ditt varumärke, auktoritet och du blir sed som expert inom ditt område.

Jim Ron sa bara genom att ge får du mer än du redan har.

Det är innehållet som är det du ger bort. Det kan vara kunskap i form av artiklar, bilder eller videos men även att ge uppskattning. På LinkedIn har du en funktion där du kan ge en person ”Kudos”. Då blir det som ett diplom i flödet.

Här behöver du fundera på vem din målgrupp är och veta vad din målgrupp är intresserad av. Koppla gärna detta till ditt mål med närvaron på LinkedIn.

Om du ger så får du också genom att andra kommenterar dina inlägg. Det blir ett kunskapsutbyte men kan även ge affärer. Det tar tid men det kommer – om du är konsekvent.

Kan man ge för mycket?

Linda ger väldigt mycket, blogg, vlogg och publicerar mycket innehåll på LinkedIn. Dessutom svarar hon på alla meddelande hon får på LinkedIn. Det tar tid men det ger också effekt. Tomas å andra sidan har hittat ett sätt där han ger ”lagom” och vissa har sagt att det räcker och har slutat att ge.

Du behöver hitta den nivå som fungerar för dig.

Här hittar du LinkedInpodden:

Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *