Influencer marketing på LinkedIn

I dagens avsnitt pratar vi om influencer marketing på LinkedIn. Influencers kan ge en stor spridning och bidra till större synlighet. På Instagram är det väldigt vanligt och det finns också en knapp för annonsmärkning men det finns inte på LinkedIn.

Att jobba med influencers är inget nytt utan det är ett samarbete med en person som har en följarskara som du vill nå.

I dag pratar man även om nano och micro-influencers så en person behöver inte ha ett jättestort nätverk.

Det vanligaste är ett betalt samarbete och att det tydligt framgår att det är ett betalt samarbete.

Advokat Agnes från Delphi gästade en av Lindas livesändningar och hon betonade att det måste framgå tydligt.

Att ha ett tydligt mätbart mål och att hitta rätt influncer. Framgången är att samarbeta och lär känna varandra.

Det gäller att mäta rätt saker, vad har vi bestämt, hur ska ersättningen se ut. Vilken influencer har genererat mest och hur vet du om en person inte har nått upp till dina förväntningar.

Fördjupa dig:

https://smartbizz.se/5-tips-pa-hur-du-lyckas-med-influencer-marketing/

https://youtu.be/P1ORPzc-dV0

https://www.digitaldoughnut.com/articles/2020/october-2020/how-to-use-linkedin-for-b2b-influencer-marketing

Verktyget Buzzsumo: https://buzzsumo.com/


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *