Lär dig från andra företags annonser på LinkedIn | LinkedInpodden #49

Lär dig från andra företags annonser på LinkedIn

I dagens avsnitt pratar vi om hur du kan dra nytta av att kika på hur andras annonser på LinkedIn. Dvs alla företagssidor på LinkedIn har en flik där du hittar alla annonser som just det företaget har kört, samt pågående annonskampanjer. 

Alla annonserna är synliga för vem som helst. 

 Vem är det egentligen som annonserar på LinkedIn? 

För att få ett bra resultat behöver du ha en stor målgrupp och en högre budget. Det kostar mer men har du en lång säljcykel eller dyr produkt är det väl värt att annonsera på LinkedIn.  

Vi tittar på PwC och deras annonser på företagssidan. De använder både video, bilder och karusell för sina annonser. 

Du hittar dessa direkt på företagssidan och under menyn till vänster. Där står ”ads” eller ”annonser”. Klicka på de tre magiska prickarna för att kopiera länken till den annonsen. Därifrån kan du se hur många som har gillat eller kommenterat deras annons.  

Avsätt tid och kika på dina kolleger eller konkurrenter i branschen. Vad kan du lära dig från deras annonser? Vilka har gått bra och vad du kan bli inspirerad av? 

Här hittar du LinkedInpodden:

Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *