LinkedIn har uppdaterat SSI, social selling index
I dag pratar vi om ”nya” SSI och vad de har förändrat.
Vi börjar med att berätta vad social selling index är. Det är ett mätverktyg där 100 är max och du har 4 inriktningar som ger upp till 25 poäng.
Det är flera parametrar som är med som kriterier och som handlar om hur du använder LinkedIn.
Nu har LinkedIn gjort om gränssnittet, så det är renare och tydligare.
Högst upp har du hur du rankas mot din industri och sedan rankas du även mot ditt nätverk.
Det är ett enkelt mätverktyg som finns tillgängligt för alla. Gå in och kika på det och sätt ett mål med hur mycket du ska öka.
Det som slår Linda är att snittet i hennes bransch, marketing and advertising är 27. Det är jättelågt. Och i Tomas bransch är det 29 vilket också är jättelågt.
Har man 27 så finns det en del att jobba med och över 50 är bra.
Fördjupa dig här:
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!