LinkedIn investerar i Hopin

I dagens avsnitt pratar vi om att LinkedIn investerar i Hopin. Både Linda & Tomas har sänt live flera gånger och Linda firade nyligen ett år som livesändare

Tidigare i våras släppte LinkedIn att du kan sända live utan ett 3:e partsverktyg via ett s.k protokoll. Och nu investerar de i Hopin. Hopin har köpt Streamyard, vilket är det verktyget som Linda använder för sina live-sändningar.

LinkedIn ser att många använder olika plattformar och därför vill de göra det enkelt att utöka räckvidden för evenemang.

I dagsläget vet vi endast det som står i artiklarna men vi tror båda att LinkedIn kommer utveckla och erbjuda fler funktioner till evenemang & live inom plattformen.

Om vi tar evenemang som exempel så släpptes det först till våra profiler, sedan till företagssidor, därefter släppte man möjlighet att samla in e-postadresser och nyligen att du kan sponsra ett evenemang.

Fördjupa dig här:

https://www.pymnts.com/news/investment-tracker/2021/linkedin-jumps-onboard-with-virtual-events-provider-hopin/

https://borsvarlden.com/artiklar/linkedin-har-investerat-i-digitala-konferensbolaget-hopin

https://business.linkedin.com/marketing-solutions/linkedin-live/getting-started

 


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *