Statistik på företagssidan LinkedIn | LinkedInpodden #39

Statistik på företagssidan på LinkedIn

Vilken statistik har du tillgång till på företagssidan och vilka mätpunkter kan du ha?

På en företagssida på LinkedIn har du betydligt bättre statistik.
Bl.a ser du:

  • Besökare  och unika besökare på sidan
  • Uppdateringar, vem har publicerat, hur många visningar och CTR på inläggen.
  • Vem följer – du ser inte vem som följer utan du har demografi om dina följare
  • Visningar / räckvidd, den här visar hur bra det går för dina inlägg
  • Engagemangsgrad – tycker dina följare om det du publicerar?

Avsätt tid och gå igenom statistiken för företagssidan. Sätt dig in i alla flikarna och fundera på om du får det resultatet du får.

Titta på vilka som engagerar sig i dina inlägg och även på vilket innehåll som drar mest engagemang.

Tänk på att du har en snabbmeny ute till vänster när du är på företagssidan. Börja med att titta där, observera om det är röda eller gröna pilar.

Fördjupa dig här:

https://smartbizz.se/linkedin-statistik-5-viktiga-saker-att-mata/

https://smartbizz.se/10-kpi-matpunkter-sociala-medier/

 Här hittar du LinkedInpodden:

Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *