Nytt annonsformat LinkedIn – conversation ads
LinkedIn har släppt ett nytt annonsformat, eller egentligen är det ett komplement till befintligt format. Conversation ads, här kan du alltså ha flera CTA i själva annonsen. Det innebär att du kan välja exempelvis att ha två olika call to action för att fler ska klicka sig vidare på din annons.
På LinkedIns hemsida så hittar du färdiga mallar som du kan välja ifrån.
Två exempel som kan fungera är:
Hämta den här pdf:en och Medverka på vårt webinar
När du annonserar får du också betydligt bättre statistik där du behöver sätta din in i vad en bra CTR är och vad det får kosta att nå din målgrupp.
Innan du börjar annonsera behöver du ha bra kännedom om din målgrupp.
Fördjupa dig här: https://smartbizz.se/nyheter-linkedin-conversation-ads-linkedin-event-till-foretag/
Översikt conversation ads: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/104116
Mallar till conversation ads: https://business.linkedin.com/content/dam/me/business/en-us/amp/marketing-solutions/images/lms-conversation-ads/pdf/linkedin-conversation-ads-templates.pdf
Här hittar du LinkedInpodden:
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!