Polls – omröstningar på LinkedIn

I dagens avsnitt pratar vi om polls, dvs omröstningar. Ett enkelt format där du kan ställa en fråga med färdiga svarsalternativ.

Det här formatet är släppt till alla och för att få ett engagemang behöver din fråga/undersökning vara intressant för din målgrupp.

Du börjar med att ställa en fråga som får max vara 140 tecken och dina svar får endast vara 30 tecken.

Sedan väljer du hur länge undersökningen ska pågå, längst är två veckor.

Det här är ett enkelt och spännande format där det är lätt att få engagemang.

Var lite kreativ i dina frågor, koppla det gärna till din målgrupp och att det är relevant. Variera dina frågor och tjata inte.

Testa att göra en undersökning var eller varannan vecka.

Tomas testade med att fråga: vill du ha min artikel – svara ja eller nej. Ingen klickade nej och han fick 50-60 svar men det gick tyvärr inte att skicka med en bifogad fil till dessa. Troligtvis kommer den här funktionen att utvecklas ytterligare.

Tänk på att du inte kan redigera undersökningen när den är publicerad och ingen ser vem som har svarat. Du kan bara rösta en gång men däremot redigera ditt svar så länge omröstningen är igång.

Fördjupa dig här:

Så skapar du polis på LinkedIn: https://smartbizz.se/polls-pa-linkedin/

Här hittar du LinkedInpodden:

Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *