Prata på LinkedIn om sådant som spelar roll
I dagens avsnitt pratar vi om att du ska prata på LinkedIn om det som spelar roll.
Här behöver du gå tillbaka till ditt mål och vem du vill prata med.
Du behöver hitta värde för dina följare och vad är viktigt för dig att lyfta på LinkedIn.
Det ska alltså spela roll för både dig och dina kunder.
Vem vänder du dig till på LinkedIn?
Utgå från din persona, dvs kundtyp så blir det enklare att veta vad du ska publicera.
Sätt dig in i dina kunders situation och översätt det till ett innehåll som du publicerar på LinkedIn.
80/20 fungerar väldigt bra, 80 ska vara av värde och det du vill bli känd för medan 20% kan vara annat.
Håll dig till ditt ämne och visa på din expertis.
Här hittar du LinkedInpodden:
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!