Rikta inläggen på LinkedIn
På LinkedIn kan du organiskt välja att rikta dina inlägg, precis som du bör göra när du annonserar.
Jag syftar inte främst på målgruppskriterierna som du använder när du annonserar utan att i själva texten välja att rikta dina inlägg.
Ex.
- Du som är marknadschef, visste du….
- 5 misstag varje marknadschef gör
Eller
- Du som är marknadschef inom IT – kände du till dessa nyheter inom…
- 5 vanliga misstag en marknadschef inom offentlig sektor gör
Det innebär att antal klick, visningar och kommentarer troligtvis blir lägre på ett organiskt inlägg men det är rätt personer.
På en annons kan det faktiskt bli bättre CTR eftersom jag som mottagare känner mig mer träffad.
Våga testa!
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna mig, Linda Björck på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra podden?
Ta kontakt med Linda!
Ge mig feedback!
Vad ska jag prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge en kort rekommendation!