Så använder du LinkedIn för tankeledarskap #128

Så använder du LinkedIn för tankeledarskap

I dagens avsnitt pratar vi om hur du kan använda Linkedin för tankeledarskap, dvs en thought leader. Det handlar om att våga nischa in sig och att våga prata om sin kunskap gång på gång på gång. Du blir alltså en auktoritet inom ditt område.

Det börjar med att du ska bestämma dig för vad du ska prata om. Inom vilket område ska du nischa dig och att du vågar agera. Du måste ha koll på ditt område och ha ett tydligt mål så du vet när du har lyckats. 6-12 månader är ett minimum för att du ska lyckas bli tankeledare på LinkedIn.

Du behöver även titta på det som kallas för white space, alltså där du hittar ett gap. Relevansen och att mäta framstegen.

Några framgångstips, zooma in på din målgrupp och leverera värde för andra. Du behöver ha bra innehåll och att du vågar vara dig själv.

Våga positionera dig och ta plats. Välj en inriktning och bestäm dig.

Fördjupa dig här:

Så blir du en trovärdig tankeledare på LinkedIn

 


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *