Så använder du stories som företag på LinkedIn #156

Så använder du stories som företag på LinkedIn

 Stories har funnits ett tag men vi ser sällan att företag lägger upp stories på LinkedIn. Fördelen med stories är att det är ett snabbt och enkelt format.

Du måste vara relevant och intressant, skapa gärna engagemang i ditt innehåll. Utbilda gärna din målgrupp i stories. Användbara tips funkar väldigt bra – även i stories.

Linda tänker på behind the scenes, unboxing och enkla tips.

Har du ett evenemang kan du lägga en länk till det specifika evenemanget. Håll dig kort och vill du säga flera saker – gör flera. Du har 20 sekunder på dig med en video.

I stället för att ha för mycket text eller innehåll, lägg upp flera!

Dock finns det en, eller två nackdelar och det är att det inte går att interagera med ett företags stories och tyvärr försvinner även statistiken efter 24 timmar.

Vi uppmanar dig – våga testa stories!

Fördjupa dig här:

https://smartbizz.se/6-tips-for-att-lyckas-med-stories-pa-linkedin-som-foretag/

 


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *