Så boostar du dina inlägg på LinkedIn

En nyhet som LinkedIn har släppt är att du numera kan boosta ett inlägg. Istället för att du går in i stora campaign manager så kan du snabbt klicka på ”boosta” och kommer då in i ett förenklat annonseringsverktyg.

Att annonsera på LinkedIn är komplext men här blir det enklare. När du boostar inlägg får du färre val, du har en begränsning men kan b.la jobba med profil, intresse och grupper.

Inlägg som har gått bra ska du fundera på att boosta. Och inlägg som har gått bra organiskt kan du välja att boosta för att få ännu större synlighet.

LinkedIn rekommenderar en budget på minst $25/dag och minst i två veckor men målgruppen behöver ändå vara ganska stor.

Vad är det du vill få ut av din annons?

Visningar av videos, engagemang eller trafik till hemsidan?

Och visst det kostar lite mer att annonsera på LinkedIn men du behöver vända på resonemanget, vad är det värt för att du ska få ett visst resultat?

Fördjupa dig:

https://smartbizz.se/guide-boosta-inlagg-pa-linkedin/

https://business.linkedin.com/content/dam/me/business/en-us/marketing-solutions/resources/pdfs/lms-boosting-best-practices-guide.pdf


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *