Så kan du få leads via LinkedIn
I dagens avsnitt pratar vi om hur du kan få leads via LinkedIn.
Vi börjar med det mest grundläggande, att ha ett mål med närvaron och att ha optimerat din profil utifrån det du vill.
I texten kan du bestämma dig för vem du vill rikta dig till. Sedan handlar det om att bli mer aktiv med målgruppen i fokus. Du kan publicera egna inlägg eller kommentera andras inlägg. Alla kan steppa upp närvaron.
Att vara aktiv kan du vara på olika sätt, det kan vara att skapa innehåll men även proaktivt söka via sökfunktionen.
Tomas jobbar en del med seminiarium och skapar innehåll med artiklar eller poddavsnitt. Hans målgrupp är marknadschefer och han försöker få med dessa på hans aktiviteter.
Nästa steg är att börja nätverka med sitt nätverk. Inget sälj utan det handlar om att bygga relationer. Vill du sticka ut kan du skicka ett videomeddelande.
Om du får kommentarer på dina inlägg, skicka en kontaktförfrågan. Dessa personer är på något sätt intresserade så det handlar om att följa upp den påbörjade dialogen.
Linda levlar upp ytterligare och tipsar om att du kan ta fram anpassat innehåll, landningssidor, leadmagneter etc. Det handlar alltså om dem, inte om dig. Dessutom kan du använda dig av annonser på LinkedIn.
Kom ihåg att du även lyfter luren så du kombinerar LinkedIn med analogt arbete.
Fördjupa dig här:
LinkedIn är 277% mer effektivt att generera leads än Facebook
8 sätt att hitta leads på LinkedIn
10 sätt att fånga fler kunder via lead magnets
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!