Så kommer du igång med företagssidor på Linkedin
I dagens avsnitt pratar vi om företagssidor och vi har fått några frågor om detta. Den viktigaste frågan är om du ska ha en företagssida. Som soloföretagare klarar du dig utan men när du börjar anställa är det bra med en företagssida. Och om du ska annonsera så måste du ha en företagssida. Tomas tycker generellt att alla ska ha en företagssida. Du får loggan bredvid din anställning men när du har skapat sidan så bör du även fylla den med innehåll.
Du skapar en företagssida via din profil, direkt från menyn. Första steget är att du ska välja vilken typ av företag du har. När du har valt typ så fyller du i all information, laddar upp en logotype och den stora bilden högst upp. Det här är det enkla sedan behöver du fylla den med bra och läsvärt innehåll. Linda publicerar 3 inlägg i veckan på företagssidan och Tomas är mer sporadisk och kör mer via sin profil.
Fördjupa dig här:
7 tips på hur du förbättrar din företagssida på LinkedIn
Vad är skillnaden mellan en företagssida och en profil på LinkedIn?
Profil eller sida på LinkedIn – ska du ha båda?
Fördjupa dig här:
Avsnitt 100 LinkedIn top voices
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!