Så lyckas du med employer branding med Anna Dyhre
I dagens avsnitt är Anna Dyhre är tillbaka och pratar om employer branding.
Employer branding blir bara större och större och fler företag satsar på employer branding.
Hur kommer du igång med employer branding?
Första steget är att alla medarbetarna har en profil och att företagssidan är uppdaterad.
Ställ dig i kandidatens skor och titta över hur det verkligen ser ut.
Det är viktigt att chefen och ledningen föregår med gott exempel och att deras profiler är riktigt bra.
Vi bygger varandras varumärke.
Hur gör vi med de som inte är på eller vill vara på LinkedIn?
En profil på LinkedIn är en hygienfaktor och alla medarbetarna bör ha en bra profil. Du som anställd har en lojalitetsplikt och det är precis lika viktigt att medarbetarna är på LinkedIn.
De flesta som bryr sig om sin karriär är tacksamma för att få hjälp med sin profil.
- Gå in och kolla vilka medarbetare som redan är aktiva. Låt de berättar hur de gör, att de träffas och pratar tillsammans.
- Har du råd att inte testa?
- Vanliga fallgropar, att det blir så stort. Det ska utredas i evighet, ta istället små steg. Sluta tänka utifrån in och titta inifrån ut.
Läs mer om Anna:
Vill du sponsra LinkedIn-podden?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!
Här hittar du LinkedInpodden:
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.