så skriver du ett bra inlägg på LinkedIn #98

Så skriver du ett bra inlägg på LinkedIn

I dagens avsnitt pratar vi om engagemang i dina inlägg. Steg ett är att skapa en bra profil, steg två är att skapa kontakt och tre att du blir mer aktiv och publicerar egna inlägg.

Ett bra inlägg får gärna beröra, du ska snabbt förstå vad det handlar om och fånga läsaren. Du har 1300 tecken och Linda brukar maxa dessa. Det viktiga är att innehållet är bra och det är klurigt att koka ner ett budskap.

Linda använder alltid sina röda pluppar, rubrik och sedan tre rader, mellanrum och tre rader.

Men det måste vara attraktivt innehåll så du direkt fångar läsaren. Rubriken är väldigt viktig. Linda har alltid rubrik för att locka läsaren. Dra lärdom av Linda, förstärk med emoji och gör en punktlista. På det specifika inlägget fått flera hundra likes.

Det viktiga är att ha målgruppen i fokus, krångla inte till det. Sedan avslutar Linda med en fråga men där får man hitta en relevant fråga och vara lite försiktig. Dessutom har Linda en stor bild där rubriken står med stor text i själva bilden.

Linda mixar och varierar olika format så testa dig fram. Titta på andra hur de gör med sina inlägg. Det viktiga är att du hittar ditt sätt. Bli inspirerad av andra men hitta ditt sätt.

Tomas är mer kortfattad ibland men mixtrar mellan olika format. Bli inspirerad men undvik att kopiera.

Fördjupa dig här:

https://smartbizz.se/4-satt-att-skapa-inlagg-pa-linkedin-som-ger-engagemang/


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *