Så stärker du ditt varumärke på LinkedIn #158

Så stärker du ditt varumärke på LinkedIn

I dagens avsnitt pratar vi om hur du kan bygga ditt varumärke på LinkedIn. Linda har en stor blogg som driver mycket trafik till hennes hemsida. Tomas pratar ofta om poddar vilket han har hållit på med i många år.

Det handlar om vilket mål och syfte du har. Som Tomas säger handlar det om att veta vart du ska och inom vilket område. Och det som krävs är att du nischar dig, och hitta ditt varumärke. Allt från röst, tonalitet och hur du blir igenkänd.

Det viktiga är att ta ut svängarna, våga sticka ut och ta plats vilket ger mer synlighet.

Du behöver vara bra på det du gör, vara konsekvent och ha en kontinuitet.

Linda matar på med innehåll, flera gånger i veckan men inte vilket innehåll som helst utan content marketing.

Vi förespråkar att du ska bjuda på kunskap.

Du måste tro på det du gör och om du inte gör det så märks det på tonaliteten.

Ett sista tips är att mäta och optimera. Vad kan du förbättra och göra annorlunda?

Fördjupa dig här:

https://smartbizz.se/5-tips-pa-hur-du-bygger-ett-bra-varumarke-pa-sociala-medier/

https://smartbizz.se/personligt-varumarke-pa-linkedin/

https://smartbizz.se/bli-en-trovardig-tankeledare-pa-linkedin/

 

Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *