Vi sammanfattar LinkedIn 2020

I dagens avsnitt gör vi en sammanfattning över LinkedIn. 2003 startade LinkedIn och vi ska reflektera över vad som hänt under 2020.

Under året har LinkedIn släppt en mängd nyheter. Börjar vi titta på på hösten så har LinkedIn släppt ett helt nytt gränssnitt. Dessutom är det LinkedIn live, stories och evenemang.

Dessutom har antalet användare ökat till 722 miljoner.

För Linda har det inneburit att hon sänder live varje fredag. Tittar hon på egna aktiviteter så är det främst live hon har satsat på.

För Tomas är det både live och event som gjort stor skillnad. Vi skapar också ett event när LinkedInpodden goes live.

LinkedIn har satsat mycket på event och utökat med flera funktioner.

Nya personer dyker upp och fler och fler börjar förstå vikten av att vara på LinkedIn.

Det är en trevlig tonalitet på LinkedIn och vi är generellt mer snälla.

En del är oroliga över att det blir ett nytt Facebook men det är även en del i LinkedIns utveckling.

Stories är ett bra sätt att träna på att bli mer bekväm framför kameran.

Dessutom har LinkedIn satsat på arbetslösa. Flera gratis LinkedIn learning. Den gröna ringen ”open to work” och nu senast den lila ringen ”I´m hiring” .

Fördjupa dig:

Nyheter på LinkedIn: https://smartbizz.se/tag/linkedin-nyheter/


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *