Schemalägg inlägg på LinkedIn

I dagens avsnitt pratar vi om hur du schemalägger inlägg till LinkedIn. Varför ska du egentligen göra det?

Det går inte att schemalägga inlägg på LinkedIn utan du behöver ett 3:e partsverktyg.

Genom att du planerar och schemalägger inlägg sparar du mycket tid. Förutom tid så publicerar du inläggen på bästa tid och dag. Linda använder Buffer och det är ett enkelt verktyg som finns både som gratis och betalversion.

Det handlar om att bestämma sig, vad ska du vara konsekvent inom?

Linda har en blogg sedan 6 år och har en bra innehållsbank att plocka ifrån. Att hitta en bra struktur kan de flesta göra men fundera på vad du ska prata om.

Ha en bra framförhållning och det triggar dig att bli mer strukturerad. Och uthållighet är ju en av framgångarna på LinkedIn.

Linda publicerar 3-4 inlägg på sin LinkedInprofil, 3 inlägg på företagssidan på LinkedIn, 3 inlägg på Facebook och 1-2 inlägg på Instagram. Det hade varit helt omöjligt för henne att göra allt detta manuellt. Dessutom återanvänder hon inlägg vilket hon ser att många glömmer bort.

Det har inget att göra med minskad kreativitet utan du lägger in dina idéer i exempelvis Buffer och hanterar allting där.

Börja schemalägg dina inlägg och bestäm dig för vad du ska prata om.

Fördjupa dig här:

Därför ska du schemalägga dina inlägg: https://smartbizz.se/schemalagga-inlagg-i-sociala-medier-och-7-bra-verktyg/

10 tips på hur du hanterar sociala medier under sommaren: https://smartbizz.se/10-tips-for-att-planera-och-hantera-sociala-medier-infor-sommaren/

Här hittar du LinkedInpodden:

Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

2 comments on “Schemalägg inlägg på LinkedIn | LinkedInpodden #48

  1. Erika Kers skriver:

    Hej,
    Känner ni till andra verktyg förutom Buffer som har en gratisversion för att schemalägga inlägg på Linkedin?
    Jag hittar bara andra som kostar.
    Med vänlig hälsning,
    Erika

    1. adminAdmin skriver:

      Hej Erika,
      Det finns några som har gratis varav Buffer är det ena. Även Hootsuite har en del som är gratis. Det finns säkert fler men de som är gratis är begränsade i antal inlägg & funktioner.
      Såg du den här artikeln? https://smartbizz.se/schemalagga-inlagg-i-sociala-medier-och-7-bra-verktyg/

      Vänligen
      Linda

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *