Ska du vara spontan eller schemalägga dina inlägg på LinkedIn?
I dagens avsnitt pratar vi om du ska vara spontan eller om du ska schemalägga dina inlägg. Det här har Linda även pratat om på LinkedIn, både i inlägg och i en video.
En fråga vi har fått, ska du vara spontan eller strategisk när du ska göra inlägg på LinkedIn?
Linda är väldigt systematisk och arbetar strategiskt. Att vara strategisk utesluter inte spontaniteten. Däremot måste du vara flexibel och flytta runt bland inläggen som du har schemalagt.
Svaret är alltså, du ska vara spontan men kombinera det med att schemalägga dina inlägg i ett verktyg. Genom att göra det så sparar du mycket tid och har du mycket att göra så rekommenderar vi att du använder ett 3:e partsverktyg. Du kan nämligen inte schemalägga inlägg på LinkedIn utan måste använda dig av ett externt verktyg.
Det finns flera verktyg för detta och du kan bl.a kika på:
Vi summerar dagens avsnitt enligt följande, planera, schemalägg och var spontan när du behöver det.
Fördjupa dig här:
Därför ska du schemalägga: https://smartbizz.se/schemalagga-inlagg-i-sociala-medier-och-7-bra-verktyg/
LinkedIns buzzword 2019: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/blog/linkedin-b2b-marketing/2019/marketing-madness–whats-the-most-overused-buzzword-
LinkedIn buzzword 2017: https://smartbizz.se/svenskarnas-mest-anvanda-ord-pa-linkedin-buzzwords-2017-pa-linkedin/
Här hittar du LinkedInpodden:
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!