Ska du skapa kontakt med dina konkurrenter på LinkedIn? | LinkedInpodden #7

Ska du skapa kontakt med dina konkurrenter på LinkedIn?

I dagens avsnitt pratar vi om ifall du ska skapa kontakt med dina konkurrenter.

Att nätverka och skapa kontakter är grunden på LinkedIn men frågan är om du ska skapa kontakt med dina konkurrenter.

Ja säger vi.
Det är alltid bra att ha koll på vad dina konkurrenter pratar om.

Tänk även på att du kan välja att följa en person istället för att skapa kontakt.

Hellre att man är ”kolleger” än konkurrenter.

Som Tomas säger, konkurrentens inaktivitet är dina potentiella kunder  ??

Linda samarbetar med flera “konkurrenter” i branschen och som hjälps åt, det är trevligare att vara kolleger än konkurrenter. Och Tomas blir inspirerad av sina kolleger i branschen. Det viktiga är att vi gör på olika sätt och att vi utvecklar ett eget sätt.

Fördelen är också att du kan bli inspirerad av att se vad dina kolleger/konkurrenter gör eftersom du ser vad de postar, kommenterar och gillar.

Skapa kontakt och skicka förfrågningar till alla dina kolleger och välj även några konkurrenter.

Vill du sponsra LinkedIn-podden?

Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Här hittar du LinkedInpodden:

Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *