Skapa innehåll för hela säljtratten | LinkedInpodden #77

Skapa innehåll för hela säljtratten – Tofu – Mofu – Bofu

I dagens avsnitt pratar vi om att skapa innehåll för hela säljtratten. Först och främst, tack till dig Cathrine Rosander som har gett oss fin feedback.

Säljtratten är från första interaktionen till affären har skett. TOFU har en bred målgrupp och innehåll. Det kan vara en podd, video eller blogginlägg.

I MoFu vill vi nå medvetenhet och försöker skapa mer medvetenhet till målgruppen. Du kanske skapar ett webinar om social selling, dvs ett smalare ännu. White paper är också ett bra sätt att få ner målgruppen i tratten. Det handlar om att hitta rätt målgrupp.

Den nedersta delen är BoFu och här är du nära en konvertering, dvs fatta beslut.

Vad skiljer innehållet mellan de olika faserna?

I nedersta fasen kan man visa case studies, demonstration eller gratis prova-på. Eller användargenererat innehåll. Mer personligt och skräddarsytt.

Enligt CMI börjar 92% att söka information online. Då gäller det att ha innehåll för målgruppen och i de olika faserna.

När Tomas möter personer som visar intresse har han olika innehåll för respektive fas. Linda har en liknande tratt, blogg och podd som bredare innehåll och white paper för de som hamnar på hemsidan. Kom ihåg att även bygga relationer så du får ambassadörer för ditt varumärke.

Det här går givetvis at använda på LinkedIn, bredare innehåll i själva flödet och smalare i kommunikation via meddelande.

Fördjupa dig här:

Vad betyder dessa ord i sociala medier: https://smartbizz.se/vad-betyder-cpc-cpm-ctr-och-andra-ord-i-digital-marknadsforing

Skapa konkreta resultat med marknadsföringen: https://smartbizz.se/skapa-resultat-med-marknadsforing-i-sociala-medier/


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *