Skapa innehåll på LinkedIn
I dagens avsnitt pratar vi om att skapa innehåll och vilka format du kan använda på LinkedIn.
Det finns flera format som du kan använda men tänk på att kvalitet slår kvantitet.
Att jobba med content marketing, dvs innehållsmarknadsföring och bjuda på din kunskap är en framgångsnyckel på LinkedIn.
Ställ dig frågan, har ditt nätverk på LinkedIn någon nytta av det du postar?
- Prata om något du känner dig bekväm med (ämnet)
- Hitta din målgrupp – vem är intresserad av det du vill prata om
- Prata om det som du säger att du är bra på
Ju tydligare du är med det du postar desto mer stärker du ditt varumärke. Se till att du har ett mål med närvaron och var konsekvent.
Formaten du kan använda dig av är:
- Text
- Bild
- Video
- Dokument
- Artiklar (profilen)
- Live video (är på gång, släpps till alla)
Fördjupa dig här:
4 tips på innehåll som ger högt engagemang: https://smartbizz.se/4-satt-att-skapa-inlagg-pa-linkedin-som-ger-engagemang/
Gratis bilder: https://smartbizz.se/16-basta-sajterna-med-gratis-bilder/
Canva: https://www.canva.com/
Här hittar du LinkedInpodden:
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!