Skriv artiklar på LinkedIn
Det finns några olika format att välja mellan och artiklar ligger alltid kvar på din profil. Tänk på en artikel som LinkedIns bloggverktyg.
Här kan du arbeta med rubriker, H1, H2 och H3. Du kan infoga video, bilder och du har mycket större möjligheter här.
När du går in på en profil ser du artiklarna direkt och den senaste ligger synlig. Gränsen på en artikel är minst 40.000 tecken så här kan du skriva betydligt mer än i ett vanligt inlägg.
När du skriver en artikel fundera på vem du vill nå och varför du ska skriva en artikel. Här är rubriken viktig för att fånga en läsare, testa dig fram.
En artikel kan du även spara som ett utkast som du dessutom kan dela med en kollega.
En bra bild, dvs utvald bild är den som blir synlig och bör också vara genomtänkt. Artikeln bör vara intressant från början så du fångar din läsare direkt.
Kom ihåg att SEO-anpassa din artikel och dessa indexeras även utanför LinkedIn.
Genom att du skriver artiklar bygger du både varumärke och trovärdighet.
LÄNK – Tomas artikel – Linda artikel
Fördjupa dig här: GUIDE: antal tecken på LinkedIn
Här hittar du LinkedInpodden:
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!