Social selling och konvertering på LinkedIn
I dagens avsnitt pratar vi om hur du kan få fler kunder via LinkedIn. Målet med närvaron är att få en konvertering utifrån dina KPIer. Ska du bygga varumärke, få leads eller vad vill du ha ut av LinkedIn?
Vad är en konvertering?
Det innebär att en person gör något som du vill att de ska göra. Exempelvis hämta en pdf, klicka på en länk, gå in på hemsidan, fylla i ett formulär eller skicka ett meddelande. Listan kan bli lång.
När du börjar bli aktiv och får större synlighet behöver du veta vad nästa steg är.
En strategi ligger som grund och då bör innehållet och dina aktiviteter kopplas till målet med närvaron, vad vill du uppnå?
Fundera på, när blir det en konvertering för dig?
När är ett lead för dig?
Vad vill du ha ut av LinkedIn?
Och tänk på att du även kan lyfta luren eller fråga efter ett möte.
Vad är SSI social selling index på LinkedIn?
Så här lyckas du med social selling på LinkedIn
Här hittar du LinkedInpodden:
Börja prenumerera på podden redan nu:
Följ LinkedInpodden i sociala medier
Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.
Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!
Ge oss feedback!
Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!