Vett och etikett på LinkedIn

I det här avsnittet pratar vi om vett och etikett på LinkedIn. Det här är ett ämne som vi fick på förslag av Therese Mörtvik.

I ett tidigare avsnitt så pratade vi om fejkprofiler och det finns men är inte lika vanligt på LinkedIn som Twitter.

Första tipset är att man ska vara äkta och autentisk i det du gör på LinkedIn. Ytterligare ett tips som Linda ser är att det är mycket sälj men att skrika ”kom & köp” i inlägg stup i kvarten funkar dåligt. Prata istället om nyttan av produkterna vilket skapar ett intresse.

När vi delar med oss av våra synvinklar kommer affärerna.

Senast häromdagen fick Linda ett säljmeddelande och sälj inte så snabbt. Det skapar bara irritation och vilket intryck ger det om personen om företaget som bevisligen har dålig koll.

Hur är det med svordomar och känslor?

Ja, det är klart att vi ska utrycka våra känslor men var hellre vänlig och Tomas är sällan kritisk i själva inlägget. Istället skickar han ett meddelande och tar det vid sidan om. Linda har faktiskt sagt ifrån. Det viktiga är att man har en god tanke.

Lyft fram det som är bra och positivt.

En annan sak som Tomas pratar om, givers gain marketing. Var aktiv på LinkedIn och ge av din kunskap. Undvik att bli en passiv observatör.

Fördjupa dig:

Avsnitt 76, fejkprofiler på LinkedIn

8 kännetecken för en fejkprofil på LinkedIn


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *