Är undersökningar (polls) en flip eller flop #137

Är undersökningar (polls) en flip eller flop

I dagens avsnitt pratar vi om undersökningar, polls. Det är ett enkelt format som Linda ofta ser i flödet.

Det är ett enkelt format och är du ny på LinkedIn så är detta det absolut lättaste formatet att börja med. Du ställer en fråga och lägger till 2-4 svarsalternativ så röstar man på svaren.

Tänk på att när du använder det så koppla det till ditt kunskapsområde. Linda skulle kunna ha en fråga som: Vilka format använder du mest? Tomas gjorde en undersökning vilken dag som är bäst.

Är du kreativ så säger Tomas flipp. Linda säger, har du ont om tid så kan du absolut använda en omröstning varannan vecka för att få en dialog med din målgrupp.

Så vi säger flipp och och det viktiga är att du kopplar undersökningen till ditt ämne och något som är relevant för dig.

Fördjupa dig:

Så skapar du polls på LinkedIn

Avsnitt 40: Polls & omröstningar

LinkedIn hjälpsida


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *