Att använda spökskrivare på LinkedIn #84

Att använda spökskrivare på LinkedIn

I dagens avsnitt pratar vi om att använda spökskrivare. Det är ett spännande ämne för du behöver ha kontinuitet och löpande publicera inlägg.

Det finns de som inte har tiden att ta fram sitt eget innehåll. En spökskrivare är en person som skriver ditt innehåll men du publicerar det i ditt eget namn. Det här har funnits i många år, det kan vara en bok, ett CV eller ett tal.

Fördelen med att anlita en spökskrivare är att du får en kontinuitet och kan posta intressant innehåll. Visserligen så kostar det en del å andra sidan tar vi hjälp med andra saker som exempelvis bokföring.

Både Linda och Tomas har ”spökredovisare” dvs de tar hjälp av en bokföringsbyrå vilket också är en form av hjälp.

Det viktiga är att det är autentiskt, så när någon läser texten så vill man se att det är du som står bakom texten. Du behöver hitta en person som du synkar med. Att du har en bra dialog och ett bra samarbete.

Den som är spökskrivare behöver förstå vem du är och vilket budskap du vill föra ut.

Motsatsen är att det blir tråkigt och statiskt och att du inte är där för att bemöta frågor du får i inläggen.

Hinner du inte så kika på skribenter eller copywriters och ta in förslag. Fråga ditt nätverk på LinkedIn.

Fördjupa dig här:

Avsnitt 72: Kopiera eller kuratera innehåll


Börja prenumerera på podden redan nu:

Spotify

Podcaster

Följ LinkedInpodden i sociala medier

Facebookgruppen

Instagram

Youtube

Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet.

Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas!

Ge oss feedback!

Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *